Каталоги и руководства
Каталоги велосипедов CUBE и аксесcуаров, руководства по оборудованию и запасным частям. И еще много всякой полезной информации о велосипедах CUBE и всем, что с ними связано.
Каталоги
Руководство пользователя
Руководства по задним амортизаторам
Руководства по вилкам
Руководства по компонентам
Руководства по велокомпьютерам
Корзина
Мы свяжемся с Вами в ближайшее время.
Наша цель — помочь вам с выбором вашего CUBE.
Мы экономим ваше время на поиск велосипеда, у нас вы можете узнать наличие интересующей модели у авторизованных дилеров CUBE.
А также сориентируем вас по будущим поставкам в случае отсутствия интересующей модели.
Получить консультацию и оставить заявку можно по телефону 8 800 707-97-17 или +7 (495) 070-72-27
-
Contents
-
Table of Contents
-
Troubleshooting
-
Bookmarks
Quick Links
HandBook
MTB/ Road BikE/ TREkking
English
Related Manuals for Cube MTB
Summary of Contents for Cube MTB
-
Page 1
HandBook MTB/ Road BikE/ TREkking English… -
Page 2
Service: 1st inspection 2nd inspection date date stamp stamp Signature of the dealer Signature of the dealer 3rd inspection 4th inspection date date stamp stamp Signature of the dealer Signature of the dealer 5th inspection 6th inspection date date stamp stamp Signature of the dealer Signature of the dealer… -
Page 3
Company details Status May 2014 Manufacturer: Pending System GmbH & Co. KG Ludwig-Hüttner-Straße 5-7 95679 Waldershof Germany www.cube.eu Info@cube.eu Consultancy: Andreas Zauhar, Dipl.-Ing. FH (graduate engineer) from the Chamber of Industry and Commerce for Munich and Upper Bavaria officially appointed and sworn… -
Page 4
MTB/ Road Bike/ TRekking 10 c 15 c 15 b 15 b 10 b 10 a 15 a 15 a In the following images, you will find bikes showing all the necessary parts which are listed in the manual. As there are many different types of bike with different features on the market, we have shown a specific bike model for each category. -
Page 5: Table Of Contents
4.2.8 Fully/ Fully HYBRID Category 4 ……20 7.12 Check splash guards (mudguards) ….37 For your safety ……..09 4.2.9 Fully MTB Category 5 ……… 20 Warranty and guarantee ….68 7.13 Other checks …………. 37-38 Use your bicycle as intended ……09 4.2.10 Downhill bike Category 6 ………
-
Page 6: About This Owner’s Manual
MTB/ Road Bike/ TRekking Dear Customer A radial deviation on the rim is Run-out colloquially known as a «run-out». We would like to thank you for choosing a bike from our company and thank you for placing your trust in us. With this purchase, you have acquired conventional unit for air pressure.
-
Page 7: Owner’s Manual
2.1.1 Who may use your bicycle? • The parts in this Owner’s Manual are your bicycle model. exemplary for all CUBE bicycles with the • exception of pedelecs. This Owner‘s Manual is not suitable for learning Risk of Personal injury and Material to ride a bicycle.
-
Page 8: How May You Ride Your Bicycle
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 11 10 | 2.1.2 How may you ride your bicycle? • When riding your bicycle at high speed, category 0 description models with a sporty riding style (e.g. riding Risk of Personal injury and Material fast over edges, speed reduction ramps, Kinderfahrräder…
-
Page 9: In What Condition Must Your Bike Be In When You Ride It
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 13 12 | 2.1.4 in what condition must your bike all lighting components and reflectors category 3 description models be in when you ride it? must be officially approved. aiM / anaLog /…
-
Page 10: Transport Of Children, Baggage, Bicycle Trailers
• Please observe the instructions set out in our bicycles is not allowed, provided they – MTB with mounting option intended dangerous situations. chapter 2.1.3 for this purpose have not been specifically approved for the respective bicycle model.
-
Page 11: Disposal
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 17 16 | Torques, screw connections Risk of Personal injury and Material Racing bicycle: 115 kg Type of Manufac- Tightening torque damage! Part Model/Type Connection MTB: 115 kg turer (nm) connection…
-
Page 12: Kids Bikes / Category 0
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 19 18 | Categories / Model overview 4.2.4 Cross bike / Category 2 Has the same equipment characteristics as mountain bikes, wheels with a rim diameter of kids Bikes / Category 0 4.2.1…
-
Page 13: Hardtail/ Hardtail Hybrid/ Mtb With
The range of application (see chapter 2.1.3) must be defined together with your specialist dealer. 4.2.9 Fully MTB (Full suspension mountainbike with max. 180/190 mm travel) / Category 5 Fullys are mountain bikes with front and rear wheel suspension whose range of application is defined by the spring travel and the equipment.
-
Page 14: General Information
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 23 22 | general information 4.8.3 Frame and fork 4.9.1 information on frame Risk of Personal injury and Material construction 4.8.1 Brakes Bicycle frames are available in the damage! following versions: These high-end products are produced by hand.
-
Page 15: Bicycle Frame/Bicycle Frame Set
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 25 24 | Before using for the first time Bicycle rollers • This Owner’s Manual is not an assembly you can make fine adjustments and minor changes yourself as described in Chapter instruction for your bicycle frame.
-
Page 16: Check The Road Wheels
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 27 26 | • 7.1.1 Check fitting if you are unsure or if you have questions, Tubeless tyres: please consult your specialist dealer. Special rims (with or without hermetically Shake both road wheels vigorously at…
-
Page 17: Check Tyres
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 29 28 | 7.1.3 Check tyres Check the tyre pressure: Many tyre pressures are given in «psi». Convert the pressure using the following table. Risk of Personal injury and Material 1. determine your tyre type…
-
Page 18: Check Saddle And Seat Post
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 31 30 | Check saddle and seat post Check handlebars and stem Risk of Personal injury and Material Risk of Personal injury and Material damage! damage! The handlebars and stem are very impor-…
-
Page 19: Check Suspension Fork
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 33 32 | • Checking the function of your brake • There should be no play in the forks There must be no audible creaking or system: bearing: no clicking should be heard or rattling sounds.
-
Page 20: Check Rim Brakes And Cable (Racing Bike Version)
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 35 34 | 7.8.3 Check hydraulic rim brakes Check the brake block wear. Check the brake block wear. • The brake blocks must not be worn down • The brake blocks must not be worn down beyond the wear indicator.
-
Page 21: Check Back Pedal Brake
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 37 36 | Check drive train and chain • • Tilt the whole bike from side to side a few Have the degree of wear to the brake pad Only use your bike in such conditions if your and brake disk checked at a specialist times.
-
Page 22: Adjusting The Adjustable Stem (Optional)
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 39 38 | • Risk of Personal injury and Material Clamp the saddle stem as described in As for side stands with adjustable lengths: check if the extendable part can be moved Chapter 11.2.
-
Page 23: Adjust Rear Suspension
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 41 40 | adjust rear suspension • Never operate both levers or both gear shift When using an electronic derailleur (on full suspension bikes) switches at the same time! gear (called di2 by Shimano), the shif- ting is done by pressing buttons.
-
Page 24: Shimano Rapidfire/ Shimano Rapidfire 2-Way-Release/Shimano Ez Fire
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 43 42 | 8.6.1 Shimano Rapidfire/ Shimano 8.6.2 SRaM gear shift 8.6.3 Twist grip shift • For rapid shifting through several spro- Rapidfire 2-Way-Release/ ckets, press the lever right down and On your gear-shift there are two levers.
-
Page 25: Shimano Sti
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 45 44 | Service the brakes 8.6.4 Shimano STi • Here is how you shift to a smaller spro- Read the following description regarding cket: the handling of your quick-release hub axle On your gear-shift there are two levers.
-
Page 26
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 47 46 | • The ends of the springs with the smaller 2. Turn the nut counter-clockwise until the wheel can be removed from the frame or diameter always face the hub. -
Page 27: Using Click-In Pedals (Optional)
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 49 48 | • Open the lever again and turn the nut Have this fitting work done by your dealer. counter-clockwise again as necessary. To position your foot correctly on the •…
-
Page 28: Loading The Carrier
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 51 50 | 8.10 Loading the carrier gears and drive train during riding (Troubleshooting) Risk of Personal injury and Material Problem Possible causes Corrective action damage! Risk of Personal injury and Material…
-
Page 29: Brake
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 53 52 | Brake Problem Possible causes Corrective action Risk of Personal injury and Dismantle and assemble correctly according Material damage! Incorrect assembly The saddle post slips into to point 11.2 the frame or twists out of The brakes on your bike are amongst the most important parts when it comes to your safety.
-
Page 30: Road Wheels And Tryes
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 55 54 | after falls or accidents Road wheels and tyres • After damage and falls. you must consult your dealer. Risk of Personal injury and Risk of Personal injury and •…
-
Page 31: Fit And Remove Road Wheels
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 57 56 | 11.1 Fit and remove road wheels Risk of Personal injury and Risk of Personal injury and Material damage! Material damage! Risk of Personal injury and Spinning road wheels can cause injuries…
-
Page 32
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 59 58 | • Lift up the rear of the bike, placing the rear wheel under it so that the chain is over the smallest sprocket. • Disk brakes: insert the road wheel so that the brake disk can be easily pushed between the brake pads. -
Page 33: Race/Triathlon
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 61 60 | • on front wheel with hub dynamo (if a) On racing bike brakes: • Open the quick release on your road wheel fitted): Shimano und Sram: (see also Chapter 8.8 Quick Releases) •…
-
Page 34: Remove And Replace Seat Post And Saddle
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 63 62 | • • placing the rear wheel under it so that the There is no lever on the brake: On carbon fibre saddle posts, special types may be chain is over the smallest sprocket fitted with two screws.
-
Page 35: Cleaning And Caring For Your Bike
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 65 64 | 12 Cleaning and caring for your on carbon saddle post and/or saddle Turn the saddle so that the saddle points danger of material damage! stem in the direction of travel.
-
Page 36: Storing Your Bike For A Lengthy Period
MTB/ Road Bike/ TRekking MTB/ Road Bike/ TRekking | 67 66 | Servicing schedule: Risk of Personal injury and Clean and lubricate your chain as descri- bed after every ride in wet conditions and Material damage! Have servicing carried out at the intervals prescribed only in a specialist workshop authorised by every extended ride on a sandy subsur- the manufacturer.
-
Page 37: Warranty And Guarantee
(e.g. derailleurs, headsets, Correct installation and fixed position of the Adjustment of the hand brake lever warranty for all Cube frames and rigid forks. shocks, etc.) are not covered by warranty wheels The period of validity counts from the day of Adjustment of the brake pads and have to be paid by the customer.
Руководства пользователя, инструкции и руководства для продуктов CUBE Bikes.
Поиск
Откройте для себя руководство 15 ACID Pannier Bag PURE от CUBE Bikes. Найдите важные инструкции по сборке, эксплуатации и техническому обслуживанию, чтобы обеспечить безопасное использование и долговечность. Защитите свой автомобиль и предотвратите несчастные случаи с помощью этих рекомендаций экспертов. Также предусмотрены надлежащие методы очистки, хранения и утилизации. Держите этот важный ресурс под рукой для дальнейшего использования.
Узнайте, как правильно собирать, эксплуатировать и обслуживать крепление для мобильного телефона ACID PURE и аксессуар CUBE Bikes, из руководства пользователя, предоставленного Pending System GmbH & Co. KG. Следуйте важным инструкциям по технике безопасности, чтобы обеспечить долговечность продукта и предотвратить несчастные случаи. Получите всю необходимую информацию для бесперебойной и безопасной работы с Mount PURE.
Узнайте, как правильно собирать и обслуживать сумку для аксессуаров 93760 ACID STASH 0.5, из руководства пользователя. Включает инструкции по безопасности и советы по использованию для владельцев CUBE Bikes. Сохраните руководство для дальнейшего использования.
Руководство пользователя Touch-Up Repair Pencil Set доступно для скачивания в формате PDF. Узнайте, как использовать набор карандашей CUBE Bikes для устранения царапин с помощью этого подробного набора инструкций. Приобретите набор ремонтных карандашей, и ваш велосипед будет выглядеть как новый с легкостью.
В настоящее время вы находитесь на странице с руководствами Cube велосипед. Выберите один из продуктов, чтобы сразу перейти к руководству по этому продукту. Не можете найти Cube ? Тогда попробуйте вбить в поле поиска Cube и модель, чтобы найти нужное руководство Cube. На ManualsPDF.ru в настоящее время имеется 10 руководств Cube . Самые популярные Cube велосипед:
- Cube Stereo Super HPC
- Cube Reaction GTC
- Cube EPO Pedelec
Последнее добавленное руководство Cube было добавлено 2018-10-05, и это Cube EPO Pedelec.
Оглавление
18.08.12
При покупке велосипеда CUBE проверьте, прилагается ли к нему инструкция пользователя на русском языке, которую желательно прочесть до катания на велосипеде. В противном случае возможны большие огорчения и потеря официальной гарантии. Речь пойдёт о переключении скоростей и сломанном недавно петухе на CUBE ACID 2012.
Практика показывает, что большинство людей в нашей стране не читают инструкции по эксплуатации техники, а если и читают, то не всегда руководствуются написанным в них. На практике многие покупают товар, а затем методом тыка или в контексте собственного понимания того, как это должно работать, пытаются понять функциональную полезность приобретения. Обычно такой подход не создаёт больших проблем, но в ряде случаев важно не просто прочитать, но и следовать инструкциям на практике, во избежание больших неприятностей. В моём случае официальный дилер CUBE при продаже не приложил инструкцию по эксплуатации на русском языке, что косвенно способствовало выходу велосипеда из строя и платного ремонта на 100$. В Москве можно быстро найти запчасти CUBE, а вот где-нибудь в глубине Родины придётся побегать и подождать.
Суть проблемы: при въезде в небольшой подъем я под небольшой нагрузкой осуществил последовательное переключение передачи с 42 — х на 42-36, в результате чего произошла поломка петуха и разрыв цепи – негарантийный случай.
Петух — это кронштейн, на котором крепится задний переключатель. Его задача состоит в том, чтобы при ударе путем своего разрушения защитить задний переключатель или раму от повреждений. Логика понятна, недорогой компонент защищает от повреждения дорогостоящие компоненты. Для этого петухи на многих велосипедах делают из силумина — весьма хрупкого материала, с которым, я думаю, многие имели ”счастье” познакомиться. Из-за конструктивных особенностей трансмиссии силуминовый петух на CUBE ACID 2012 при неправильном переключении передач и использовании звёзд может легко выйти из строя по причине высокой нагрузки, возникающей при больших перекосах цепи (передача 3-1 или 42-36). В правилах по эксплуатации велосипедом не рекомендуют выставлять такие передачи из-за увеличения износа цепи и звёзд, а также значительному увеличению вероятности разрыва цепи. Но при использовании бюджетной трансмиссии класса Acera и Alivio ничего страшного, обычно, кроме указанного выше износа материала не возникает, потому что в них используется кассета на 7-8 звёзд, широкая цепь и сама трансмиссия имеет значительный люфт, который снижает четкость переключения передач, но позволяет выставить впереди большую звезду и пользоваться только задним переключателем. Зачем скидывать цепь с большой звезды системы, если это мне не требуется? Так успешно катаются многие велосипедисты, включая и меня.
При использовании трансмиссии высокого класса Deore такая “езда не по инструкции” может быстро привести к поломке. Для улучшения плавности переключения в ней ставится более широкая кассета на 9-10 скоростей, что прилично увеличивает перекос цепи при работе на противоположных звёздах. Для улучшения четкости переключения и возможности работы на таких кассетах используется узкая цепь, что увеличивает напряженность в её звеньях при перекосе. Рама на дорогих велосипедах стоит приличных денег и понятно стремление производителей сделать петух менее прочным, чем в бюджетных моделях. Здесь нет люфта, и при переключениях узкая цепь хорошо грузит силуминовый петух вбок, в результате чего после пары привычных переключений скоростей под нагрузкой домой придётся возвращаться пешком. Почему на велосипеде за 1000$ нельзя делать то, что можно делать на велосипеде за 400$? Неужели вторые выигрывают по надёжности у первых? Нет, просто надёжность работы первых гарантируется только при их правильной эксплуатации. Такова цена платы за преимущества использования трансмиссии высокого класса – четкость и плавность переключения, вес и др. На бюджетный велосипед сел и поехал, а на дорогом велосипеде нужно уметь правильно кататься.
Когда я посмотрел на индикатор скоростей CUBE, то удивился тому, почему вместо цифр используется три сектора. По цифрам проще выставлять передачу. Но при помощи секторов намного удобнее контролировать работу трансмиссии и защитить её от работы в критических состояниях.
Также можно встретить рекомендацию — не переключать скорости под нагрузкой. А вот этот момент весьма интересен. С бюджетными велосипедами всё понятно, а вот указание этого момента для велосипеда CUBE ACID 2012, который позиционируется как модель, готовая для соревнований, вызывает вопросы. В ходе гонки могут возникнуть разные моменты и не всегда можно заранее выставить оптимальную передачу. И лично меня очень напрягает ситуация с силуминовым петухом. Как-то не хочется лететь под 30 км/ч c горнолыжного склона и чувствовать себя камикадзе за собственные же немалые деньги. Кто обжёгся на молоке, тот дует на воду, но езда на велосипеде характеризуется определённым уровнем опасности и, признаться, силумин с безопасностью не ассоциируется у меня никак.
До 15 тыс. руб. не рекомендуют покупать велосипеды, потому что в них первое, пятое, десятое. Хорошо, купил за 35 тыс. руб. CUBE ACID — велосипед шикарный, монстр бездорожья, а передачи извольте переключать по инструкции. Возможно, я не прав, и 35 тыс. руб. это почти хорошо, но ещё не совсем хорошо. Попробую покататься на велосипеде по инструкции. Оно, может, и не сильно будет напрягать. Раскатаюсь, и, возможно, мы опять с ним подружимся.
Где в Москве купить запчасти CUBE? Мне понравился официальный сервис на Звенигородской здесь