[]
Type of catalogue: | repair manual |
Make: | ZF |
Region: | WorldWide |
Inclusive languages: |
English |
Amount of disks: |
1 CD, 1 PDF, 96 pages |
Availibility | Instant Download |
OS: | Windows XP 32 bit, Windows 7 32 bit, Windows 7 64 bit, Windows 8/8.1 32 bit, Windows 8/8.1 64 bit, Windows 10 32 bit, Windows 10 64 bit, Windows 11 64 bit |
Price, USD: | 50 |
The Repair Manual in PDF format has been prepared to provide information on any procedures ( correct use, technical maintenance, repair, and troubleshooting) for ZF ERGOPOWER 4/6 WG-130, 160. This electronic guide has complete contents which help you save your time and find a lot of important different information with illustrations and solve any problems. Factory file covers sections repair instructions, disassembly, and assembly, material tools, important notes, safety rules, setting, technical data, maintenance recommendations, helpful screenshots, different diagrams, and schemes.
Important to know all notes, and rules, to avoid various technical breakdowns and protect yourself from injury. Be sure you know and understand the meaning of these instructions, signs, and messages. The online text includes 96 pages, all pages are printable and readable. You can work with this ZF product after installing Adobe PDF Reader.
Table of Contents:
ZF — ERGOPOWER 4/6 WG-130/160
PREFACE
GENERAL
DENOMINATION OF STANDARD DIMENSIONS
CONVERSION TABLE
TORQUE LIMITS ACCORDING TO ZF-STANDARDS 148
Technical Data 4 WG 130/160
Technical Data 6 WG 160
Rapair Instruction 1-2
1. Filter change
1.1 Tools and Torque Limits
1.1.1 Version A
1.1.2 Version B
2. Inductive Sensor
2.1 Tools and Torque Limits
3. Bypass- and relief valve
3.1 Tools and Torque Limits
4. Shift unit
4.1 Tools and Torque limits
5. Lock-up valve
5.1 Tools and Torque Limits
6. Output shaft seals
6.1 Tools and Torque Limits
7. Temp. Sensor
Tables 4 WG 130/160
Tables 6 WG 160
Screenshots for ZF ERGOPOWER 4/6 WG-130, 160 Repair Manual PDF:
Our company provides for sale original spare part catalogs, workshop manuals, diagnostic software for all models of engines, cars, trucks, buses, forklifts, tractors, harvesters, cranes, buldozers, generators, construction and agricultural machines, motorcycles. To purchase a catalog online, please add the product to your cart, fill in the contact form online. Our managers proceed your order the same day.
Related products for ZF ERGOPOWER 4/6 WG-130, 160 Repair Manual PDF:
ZF 4HP22 6HP26 5HP19 5HP24 5HP30 Transmission PDF ManualsSet contains special service instructions, installation instructions, service information for serve and repair ZF gearbox 4HP22, 6HP26, 5HP19, 5HP24, 5HP30.
|
ZF 5HP19 and 5HP19 FL/AFor maintenance and repair automatic transmission series ZF, you should purchase a repair manual ZF 5HP19 and 5HP19 FL/A, which contains detailed instructions, a description of all repair procedures, service manuals and instructions.
|
ZF WG-180, WG-200 Power Transmission Workshop Manual PDFPDF workshop manual contains detailed service information and instructions for transmissions ZF WG-180, WG-200.
|
ZF 4HP18 FLE & FLAPresented for the sale Technicians Diagnostic Guide ZF 4HP-18 FLE & FLA is a diagnostic software for vehicles, which contains full information on repair and maintenance of vehicles, as well as detailed technical information on solenoid resistance check, the application of electromagnetic clutches, the breakdown of the valve body, the retainer and verifying the location details, location, pressure tap location and technical specifications.
|
1.2.2 Силовая передача
В силовую передачу входят: коробка передач, задний мост и карданные валы.
На автогрейдере установлена гидромеханическая коробка передач 6WG-160. КПП соединена карданным валом с муфтой сцепления. Муфта сцепления не имеет механизма выключения. Выходной вал КПП соединяется с задним мостом карданным валом.
Рисунок 3 Силовая передача
1-задний мост, 2,4-карданнй вал, 3-коробка передач
1.2.2.1 Коробка передач
Для изучения устройства, эксплуатации и правил технического обслуживания ко-робки передач необходимо пользоваться прилагаемым Руководством по эксплуатации для 4WG-190/210.
Коробка передач обеспечивает шесть скоростей движения вперед и три скорости заднего хода. Переключение передач производится гидромуфтами с помощью электрозо-лотников.
Коробка передач состоит из гидротрансформатора и основного редуктора. Гидро-трансформатор автоматически регулирует скорость машины в зависимости от сопротив-ления движению. Это создает оптимальные условия для работы двигателя, трансмиссии, а также снижает утомляемость оператора и повышает производительность.
Гидросистема КПП (рисунок 4) полностью автономна, то есть не связана с гидро-системой автогрейдера. В качестве гидробака используется корпус КПП 5, на котором смонтированы также гидронасосы, обслуживающие гидросистему КПП. Охлаждение ра-бочей жидкости производится в трех масляных радиаторах 1, установленных перед водяным радиатором двигателя 2.
Рисунок 4 Гидросистема КПП
1-масляный радиатор, 2-водяной радиатор, 3,4-гидравлический рукав, 5-КПП
Включение передач осуществляется рычагом управления КПП 10 (см. рисунок – Органы управления), переключение передач может производиться в произвольном по-рядке.
1.2.2.2 Карданные валы
Карданная передача состоит из двух карданных валов – верхнего, передающего кру-тящий момент от дизеля к КПП, и нижнего, передающего крутящий момент от КПП к заднему мосту.
Шлицевое соединение для удержания смазки защищено сальником.
Фланцы карданов соединяются с вилками с помощью крестовин и подшипников. Игольчатые подшипники крестовин и шлицевые соединения смазываются через масленки.
1.2.2.3 Тележка задняя
На автогрейдере установлена тандемная тележка TAP 5501.105 (Е) с дифференциа-лом No-Spin. Для изучения устройства и правил технического обслуживания тандемной тележки необходимо руководствоваться прилагаемой документацией.
1.2.3 Передний мост
Передний мост (рисунок 5) соединяется с рамой центральной осью и может накло-няться в поперечном направлении до 15о при движении по неровной дороге.
Поворот колес осуществляется двумя гидроцилиндрами с управлением от гидроруля.
Для повышения устойчивости автогрейдера против заносов колеса могут наклонять-ся в обе стороны гидроцилиндром. Наклон колес позволяет также уменьшить радиус поворота машины. Гидроцилиндр наклона закреплен внутри балки моста.
Рисунок 5 Передний мост
1-колесо. 2-поворотный рычаг с полуосью, 3-кронштейн наклона колес, 4-стяжка,
5,7-гидроцилиндр поворота колес, 6-ось качания переднего моста, 8-гидроцилиндр
наклона колес, 9-шкворень, 10-балка, 11-тяга, 12-крышка шарового шарнира,
13,14-подшипник, 15-крышка, 16-замковая шайба, 17-гайка
Для уменьшения износа шин и усилия поворота передние колеса установлены со схождением и с развалом. Схождение (7…9 мм) регулируется поперечной тягой 11. Развал колес регулировок не требует.
Ступицы передних колес установлены на полуосях поворотных рычагов 2. Уплотнение ступиц на полуосях осуществляется манжетой и крышкой с прокладкой. Регулировка конических подшипников 13 и 14 производится гайками и шайбами – см.раздел 3.4.5.
Поворотные рычаги соединяются с кронштейнами наклона с помощью шкворней, упорных подшипников, втулок и клиновых штифтов. Смазка втулок и подшипников производится через масленки.
Соединение штоков гидроцилиндров 5,7 и поперечной тяги 11 с повортными рыча-гами осуществляется закрытыми регулируемыми шаровыми шарнирами. При появлении зазоров в шарнире необходимо подтянуть болты крышек 12. При этом вкладыши сходятся и зазор устраняется.
Ось качания переднего моста, гидроцилиндры наклона и поворота колес установ-лены на шарнирных подшипниках. Смазка подшипников оси и гидроцилиндров произво-дится через масленки.
Качание переднего моста в пределах 15о ограничивается упорами на раме машины.
1.2.4 Колеса
Колесо автогрейдера (рисунок 6) разъемного типа состоит из обода и шины. Веду-щими колесами являются четыре задних колеса автогрейдера, установленные на балансирах. Передние колеса автогрейдера смонтированы на конических ролико-подшипниках, установку которых в процессе работы необходимо регулировать.
При монтаже шин на ободы необходимо учитывать направление рисунка протектора для колес правого и левого бортов (см. рисунок 22 – Схема перестановки
шин). Гайки крепления колес к ступицам должны быть затянуты моментом 50…65 кг·м.
Рисунок 6 Колесо
1-ободная лента, 2-камера, 3-покрышка, 4-бортовое кольцо, 5-замочное кольцо, 6-обод
Для увеличения срока службы шин необходимо соблюдать следующее:
— ежедневно проверять давление воздуха в шинах (давление должно быть 0,25…0,3 МПа (2,5…3 кгс/см²);
— содержать шины в чистоте, предохранять их от действия нефтепродуктов, влаги и своевременно ремонтировать;
— перед монтажом шины необходимо тщательно протирать обод и внутренность по-крышки. Монтаж и демонтаж шины производить на стенде. При одностороннем износе протектора производится перестановка шин (см. рисунок 22), при этом на колесах, кото-рые переставляются с одной стороны автогрейдера на другую, необходимо производить демонтаж шин. Запасное колесо должно храниться на складе.
1.2.5 Тормоза
Рабочие тормоза мокрого сцепления – управляются педалью на всех колесах тандемной тележки, дисковые, саморегулируемые. Двухконтурная гидравлическая система привода тормозов оснащена резервным источником мощности и средствами предупреждения оператора.
Стояночный тормоз – дисковый, установлен на входном валу тандемной тележки, действует на все колеса тележки, включается пружиной и отключается гидравлически, оснащен средствами предупреждения оператора, при потере давления в тормозной системе включается автоматически.
1.2.5.1 Гидросистема тормоза
Рисунок 7 Гидросистема тормозов
1-разобщительный клапан, 2-пневмогидроаккумулятор, 3-клапан стояночного тормоза,
4-педаль тормоза, 5-рукава РВД
1.2.6 Рулевое управление
Рулевое управление автогрейдера гидростатическое (гидрообъемное), без механи-ческой связи между рулевым колесом и управляемыми колесами. Принципиальная схема рулевого управления приведена на рисунке «Схема гидравлическая принципиальная».
Принцип работы рулевого управления следующий:
— в нейтральном положении рулевого колеса рабочая жидкость, подаваемая насо-сом, проходит через насос-дозатор и сливается через фильтр в бак. Полости гидроцилинд-ров, управляющих поворотом передних колес, заперты;
— при повороте рулевого колеса вправо (или влево) рабочая жидкость от насоса по-ступает через насос-дозатор в соответствующие полости гидроцилиндров, управляющих поворотом передних колес. Конструкция насоса-дозатора такова, что за каждый оборот его вала подается постоянное (дозированное) количество рабочей жидкости. Это обеспечивает пропорциональность между количеством оборотов рулевого колеса и угла-ми поворота управляемых колес;
— при выходе питающего насоса из строя, а также в тех случаях, когда двигатель автогрейдера не работает, насос-дозатор функционирует как ручной насос, изменяя свой рабочий объем со 160 до 80 см3, что уменьшает возросшее в аварийной ситуации усилие на рулевом колесе за счет увеличения количества оборотов рулевого колеса.
Разборка насоса-дозатора запрещается. Отказавший в работе насос-дозатор должен быть заменен новым.
Рисунок 8 Рулевая колонка
1-насос-дозатор, 2-рычаги управления, 3- рулевое колесо, 4-центральная панель,
5-корпус колонки, 6-полик кабины
Рулевая колонка автогрейдера (рисунок установлена на полике кабины, насос-дозатор установлен под рулевой колонкой, предохранительный клапан находится внутри корпуса насоса-дозатора. Для удобства работы рулевая колонка может быть зафиксиро-вана в удобное для оператора положение с помощью ручного фиксатора. Люфт рулевого колеса не должен превышать 0,44 рад (25о).
- Гидравлическая система автогрейдера
Состав гидрооборудования автогрейдера и его функциональные связи даны в схеме гидравлической принципиальной (рисунок 9).
В гидросистеме автогрейдера используются два насоса: НШ10, обеспечивающий работу рулевого управления и аксиально-поршневой насос 310.2.28.03.05, обеспечиваю-щий работу тормозов и основной гидросистемы автогрейдера.
При неподвижном рулевом колесе рабочая жидкость через гидроруль сливается в бак, а полости рулевых гидроцилиндров заперты. При повороте рулевого колеса рабочая жидкость под давлением поступает в рулевые гидроцилиндры в количестве, пропорциональном углу поворота рулевого колеса. В случае отказа рулевого колеса (аварийная ситуация) поворот колес осуществляется за счет возросшего усилия на рулевом колесе.
Гидросистема автогрейдера работает следующим образом: гидрожидкость из гидро-бака поступает к насосу и от него к приоритетному клапану тормозной системы. Приоритетный клапан делит поток на две части. Первый поток идет на зарядку гидроаккумуляторов до давления 130 кг/см2, а затем направляется в блок ручных и элект-рораспределителей. В блоке ручных распределителей имеется разгрузочно-предохра-нительная секция, которая соединяет напорную магистраль с баком.
Рисунок 9 Схема гидравлическая принципиальная
Распределители находятся в нейтральном положении. При включении любого из распределителей канал управления этой секцией перекрывается и жидкость начинает поступать в гидроцилиндр под рабочим давлением. Если гидроцилиндр дошел до крайнего положения и давление превысит величину настройки предохранительного клапана, поток жидкости через клапан направляется в бак.
Независимо от давления в основной системе, давление в тормозной системе поддерживантся с помощью 3-х гидроаккумуляторов. При этом один гидроаккумулятор соединен с энергоаккумулятором стояночного тормоза, а два других соединены с двумя контурами рабочих тормозов. Контуры разделены разобщительным клапаном и при повреждении одного из них второй сохраняет работоспособность. При падении давления в тормозной системе (в любом контуре) начинает снижаться растормаживающее давление энергоаккумулятора и машина начинает автоматически тормозить. При отсутствии давления в тормозной системе машина заторможена. При нормальном давлении в системе ( не менее 90 кг/см2) машина может быть расторможена или заторможена с помощью рычага ручного тормоза или тормозной педали, при этом жидкость поступает в тормозные механизмы из гидропневмоаккумуляторов независимо от давления в гидросистеме, даже в случае отказа двигателя.
1.2.7.1 Бак гидросистемы
Бак гидросистемы 7 (рисунок 10) установлен в задней части подмоторной рамы ря-дом с топливным баком и закреплен на специальной рамке. Спускной кран находится в днище бака.
На гидробаке сверху установлен сливной фильтр 4. Заливные горловины баков 3, 5 имеют сетчатый фильтр. Уровень масла в гидробаке следует проверять по указателю уровня рабочей жидкости 6 при неработающем дизеле. Уровень должен быть не ниже нижнего показателя и не выше верхнего. Люк, закрытый смотровой крышкой 8, использу-ется для промывки и осмотра бака.
Рисунок 10 Блок баков
1-каркас, 2-топливный бак,3,5-заливная горловина, 4-сливной фильтр,
6-указатель уровня рабочей жидкости, 7-гидравлический бак, 8-смотровая крышка
1.2.7.2 Распределители
Распределитель состоит из 6 секций, установленных на раме. В первой секции име-ется предохранительный клапан. Рычаги управления золотниками распределительного устройства выведены в кабину с помощью тросов управления. Рабочая жидкость подво-дится к распределительному устройству от насоса 310.2.28.03.05 через приоритетный клапан тормозной системы.
При нейтральном положении золотников рабочая жидкость проходит через распре-делительное устройство на слив. При включении золотника любой секции линия слива перекрывается, и рабочая жидкость поступает по трубопроводу в полость гидроцилиндра, другая полость в это время соединяется со сливом.
На всех секциях распределителя к гидроцилиндрам подъема отвала, бульдозерного отвала, выноса отвала, выноса тяговой рамы установлены гидрозамки.
При повышении давления в напорной линии выше давления настройки открывается предохранительный клапан и рабочая жидкость проходит на слив.
Гидрораспределитель с электромагнитным управлением (электрозолотник) состоит из трехпозиционного распределителя и двух скрепленных с ним электромагнитов. Пере-движение (включение) золотника осуществляется электромагнитами, возврат в нейтраль-ное положение (выключение) производится пружинами. В нейтральном положении рас-пределитель закрыт.
Включение электрозолотников производится тумблерами на пульте управления. Функционирование электрозолотников обеспечивается гидрораспределителем Р7, кото-рый при включении любого золотника перекрывает линию управления и рабочая жидкость поступает в соответствующий гидроцилиндр.
1.2.7.3 Гидроцилиндры
Гидроцилиндры автогрейдера разделяются на пять типов по рабочим диаметрам гильз, штоков и уплотнений.
Гидроцилиндры выноса отвала, подъема бульдозерного отвала, фиксации поворот-ного кронштейна имеют стандартное (ГОСТовское) уплотнение.Все другие гидроцилинд-ры имеют уплотнения типа “Элконт”.
Втулки в гильзах цилиндров удерживаются разрезным замочным кольцом и фикси-руются винтом. Для разборки гидроцилиндра необходимо вывернуть винт, продвинуть втулку в цилиндр, через имеющиеся в гильзе отверстие вытолкнуть замочное кольцо из канавки и удалить его. Вынуть шток вместе с поршнем и втулкой.
В линиях гидроцилиндров подъема рабочих органов, а также наклона колес и пово-рота рамы установлены гидрозамки.
Для торможения потока жидкости из нижних полостей гидроцилиндров подъема отвала на гидроцилиндрах установлены замедлительные клапаны (в качестве штуцеров).
1.2.7.4 Гидрозамок
Гидрозамок служит для герметичного запирания рабочих гидролиний и надежной фиксации рабочих органов в режимах отсутствия подачи рабочего давления из гидро-системы.
Разборка гидравлического замка ЗАПРЕЩАЕТСЯ.
Отказавший в работе гидрозамок должен быть заменен новым. Гидрозамки установ-лены непосредственно на секциях распределителей или вблизи гидроцилиндров.
Maintenance instructions
7.1 Gear type 6 WG 160
Fig. 7.1/1 shows the schematic structure of the Ergopower gear.
For all activities at the gears, urgently comply with the prescribed safety regulations acc. to § 6
of the Regulation on the Prevention of Accidents at Propulsion Units.
For example, the machine must be secured by wedges against rolling away, and articulated
vehicles additionally against unintended turning (frame lockage).
At the following operations, the ignition must be switched off and the control unit plug must be pulled off from Electronics:
At any kind of electrical operations on the vehicle.
At welding operations on the vehicle.
At insulation tests on the electrical system.
Installation scheme 6 WG-160
1 = Oil dipstick
2 = Power take-off
3 = Electro hydraulic control
4 = Output
5 = Converter bell
6 = Oil drain
7 = Parking brake
Checking the oil level
The oil level check must be carried out as follows:
• Oil level check (weekly)
• At horizontally standing vehicle
• Transmission in Neutral position «N»
• In the cold start phase, the engine must be running about 2 — 3 minutes at idling speed, and the marking on the oil dip-
stick must then be lying above the cold start mark «COLD MIN» (see Fig. 7.1/2)
• At operating temperature of the transmission (about 80° — 90°C)
• For diesel engine idle speed.
• Loosen oil dipstick by counterclock rotation, remove and clean it
• Insert oil dipstick slowly into the oil level tube until contacts is obtained, and pull it out again.
• On the oil dipstick, the oil level must be lying in the zone «HOT» (see fig. 7.1/2)
• Insert the oil dipstick again, and tighten it by clockwise rotation.
If the oil level has dropped in operating temperature condition below the «HOT» Zone, it is absolutely necessary to replenish
oil according to approved oil grades (refer to item 21). An oil level above the «HOT» marking, is leading to a too high oil
temperature.
7
Fig. 7.1/1
Fig. 7.1/2
7
7.1
Is the category for this document correct?
Thank you for your participation!
No more boring flashcards learning!
Learn languages, math, history, economics, chemistry and more with free Studylib Extension!
- Distribute all flashcards reviewing into small sessions
- Get inspired with a daily photo
- Import sets from Anki, Quizlet, etc
- Add Active Recall to your learning and get higher grades!
Related documents
Add this document to collection(s)
You can add this document to your study collection(s)
Sign in
Available only to authorized users
Add this document to saved
You can add this document to your saved list
Sign in
Available only to authorized users
Location Offline
Junior Member
Reputation:
162
Thanks Given: 142
Thanks Received: 406 (47 Posts)
Posts:
133
Threads:
8
Joined: Dec 2015
1
12-20-2015, 03:23 PM
(This post was last modified: 12-20-2015, 03:28 PM by chris1976.)
Here you can find workshop manuals for the WG’s. If
you need anything else just ask and I will for sure try…
This rar includes:
4WG260, 6WG260, 4WG310, 6WG310
4WG190, 6WG190, 4WG210, 6WG210
4WG130, 6WG130, 4WG160, 6WG160
3WG261, 6WG261, 3WG311, 6WG311
3WG191, 6WG191, 3WG211, 6WG211
3WG116, 6WG116, 3WG171, 6WG171
4WG110, 6WG110
2WG94
5HP and 6HP 500-590-600
I hope it helps.
Thanks and rep are welcome of course…
Attached Files
Dropbox link.rar
Thanks given by: sixcode , jahacmm , gladys27 , CEPHILEA , kitty-hawk , pekemotos , deniden , muco , 153771739 , polacoys , lebon , nosiam , elkars , mitroscat , CharlsChen , mathura , ludwigkellman , MyEgy_1992 , cquique07 , nelson608 , joe_black15 , Vicus2000 , workshop , gutierrez_hiram , ap919976 , szymon , Genesis_hernandez , sec5klp , Zapicles , mixalio , Blasar , dexter17 , mecanico112 , vacao , trucks , 2185TC , Scania mech , KYTCNH , ilukasz , shaggy , ton123 , osilei , Crane Pete , minciunageorge , Baeta , foxtwo , AlvinAmat , moftah , markus354 , MariuszHGV , Bombik , EASatlanta , gabbiiiyyyy , Ghassan , Ken17 , harobaua , jonismeister , zt4r4 , Mohamed Lakbir , craneauto , spilip , BVMays , hanuzul , m7ly , milence123 , aristos , elsexi , drmasster , cuongnkc12 , illy , honzik_2014 , robertm39 , WDC164 , bandidos87
szymon
Location Offline
Junior Member
Reputation:
22
Thanks Given: 128
Thanks Received: 131 (10 Posts)
Posts:
30
Threads:
4
Joined: Dec 2014
2
12-26-2015, 03:49 AM
I’m listening music from spotify and in moment when i open this topic song title was ‘ Glad you came’ and it’s something on this mourafetis
adwert
Location Offline
Junior Member
Reputation:
28
Thanks Given: 28
Thanks Received: 68 (4 Posts)
Posts:
22
Threads:
9
Joined: Mar 2011
3
08-15-2017, 01:48 AM
(12-20-2015, 03:23 PM)chris1976 Wrote: Here you can find workshop manuals for the WG’s. If
you need anything else just ask and I will for sure try…
This rar includes:
4WG260, 6WG260, 4WG310, 6WG310
4WG190, 6WG190, 4WG210, 6WG210
4WG130, 6WG130, 4WG160, 6WG160
3WG261, 6WG261, 3WG311, 6WG311
3WG191, 6WG191, 3WG211, 6WG211
3WG116, 6WG116, 3WG171, 6WG171
4WG110, 6WG110
2WG94
5HP and 6HP 500-590-600
I hope it helps.
Thanks and rep are welcome of course…
hi, file not found, can You reup??
many thanks
Thanks given by:
chris1976
Location Offline
Junior Member
Reputation:
162
Thanks Given: 142
Thanks Received: 406 (47 Posts)
Posts:
133
Threads:
8
Joined: Dec 2015
4
08-21-2017, 10:47 AM
(08-15-2017, 01:48 AM)adwert Wrote:
(12-20-2015, 03:23 PM)chris1976 Wrote: Here you can find workshop manuals for the WG’s. If
you need anything else just ask and I will for sure try…
This rar includes:
4WG260, 6WG260, 4WG310, 6WG310
4WG190, 6WG190, 4WG210, 6WG210
4WG130, 6WG130, 4WG160, 6WG160
3WG261, 6WG261, 3WG311, 6WG311
3WG191, 6WG191, 3WG211, 6WG211
3WG116, 6WG116, 3WG171, 6WG171
4WG110, 6WG110
2WG94
5HP and 6HP 500-590-600
I hope it helps.
Thanks and rep are welcome of course…
hi, file not found, can You reup??
many thanks
Check out the new destination, if you have any problems let me know.
ZF manuals.txt
Thanks given by: trucks , mentos , adwert , szymon , workshop , EASatlanta , sahiib , gabiota , Terratech , smole79 , ton123 , lprelectronicas , thomas_mew , harobaua , man_r , alyn08 , Iscander_88 , sca.net , illy
Baeta
Location Offline
Junior Member
Reputation:
0
Thanks Given: 31
Thanks Received: 1 (1 Posts)
Posts:
10
Threads:
1
Joined: Mar 2016
5
07-02-2020, 12:17 AM
I am looking for the 6WG160 parts catalog. Someone?
Thanks given by:
severon
Location Offline
Junior Member
Reputation:
39
Thanks Given: 95
Thanks Received: 135 (20 Posts)
Posts:
107
Threads:
28
Joined: Jul 2014
6
07-10-2020, 06:00 PM
Anyone have 4wg120 service manual, also the link is dead in here
Thanks given by:
chris1976
Location Offline
Junior Member
Reputation:
162
Thanks Given: 142
Thanks Received: 406 (47 Posts)
Posts:
133
Threads:
8
Joined: Dec 2015
7
08-30-2020, 03:16 PM
(This post was last modified: 08-30-2020, 03:20 PM by chris1976.)
Sorry, I had not noticed the link was dead, please see new link on Mega.
(08-30-2020, 03:16 PM)chris1976 Wrote: Sorry, I had not noticed the link was dead, please see new link on Mega.
Attached Files
Mega link.txt
Thanks given by: dexter17 , e_danut , muttsnuts , dest01 , SergioTruck , bedoo54 , aristos , willem , joecosta , sca.net , neurozx , nzheitman , cuongnkc12 , robertm39 , illy , MHH840542
BVMays
Location Offline
Newbie
Reputation:
0
Thanks Given: 28
Thanks Received: 1 (1 Posts)
Posts:
4
Threads:
0
Joined: Aug 2018
8
10-28-2020, 01:49 AM
Chris, I tried your link but unfortunately it doesnt have ZF manuals. It was only an ad.
Thanks given by:
chris1976
Location Offline
Junior Member
Reputation:
162
Thanks Given: 142
Thanks Received: 406 (47 Posts)
Posts:
133
Threads:
8
Joined: Dec 2015
9
10-28-2020, 08:34 PM
(10-28-2020, 01:49 AM)BVMays Wrote: Chris, I tried your link but unfortunately it doesnt have ZF manuals. It was only an ad.
I just checked the link and it is working. It sends you to MEGA to download the file. Please try again…
Thanks given by:
MOTOR GRADERSTG Series
EQUIPMENT FOR YOUR SUCCESS
32
MOTOR GRADERS
TG motor graders ensure high-powered performance in heavy-duty applications while providing a comfortable environment for operators.
TG140 Weight: 14 500 kgEngine power: 132 kW/181 h.p.Wheel arrangement: 1х2х3
TG180 Weight: 17 520 kgEngine power: 161 kW/219 h.p.Wheel arrangement: 1х2х3
TG200 Weight: 18 430 kgEngine power: 192.5 kW/262 h.p.Wheel arrangement: 1х3х3
TG250 Weight: 22 900 kgEngine power: 192.5 kW/262 h.p.Wheel arrangement: 1х3х3
Turbocharged YAMZ/Cummins engines with intercooler bring proven power, reliability and fuel efficiency.
ISO certified ROPS & FOPS cab provides safety, excellent operator comfort and visibility.
Adjustable steering column ensure comfortable seating and standing operation.
Wide range of attachments
Front:
• dozer blade, snow plowing equipment
• road-laying equipment
Rear-mounted ripper
Fully automatic ZF transmission (6 forward/3 reverse) with self-diagnostics function for smooth travel, traction, outstanding control and ease of maintenance.
NAF tandem bogie:
• Gear train in the balance arms for reliable transmission operation in the toughest road and soil conditions
• Rear axle no-spin differential lock
• Oil-immersed service disk brakes
Motor grader frame with high strength castings ensures long service life.
54
BUILT TO PERFORM
Frame articulation allows 26° turns each direction ensuring grading beyond wheel spacing e.g. when sloping, ditching and working on the road shoulders. The front wheels and frame turning the same direction shortens the grader turning radius.
T-frame drawbar is designed to handle heavy loads. The moldboard hydraulic cylinders feature hydraulic locks fixing the moldboard positions for precise blading control.
Non-slewing dozer blade comes as standard across all grader classes except for quarry graders.
Rear ripper is used to loosen compacted or heavy soil and break road cover.
Integrated cooling system includes radiators for the engine, gearbox, and front axle hydraulic drive (if equipped).
High-performance cooling is ensured by the state-of-the-art Fan Drive system (electronically controlled hydrostatic fan drive). The processor receives signals from the radiator sensors and sets the required fan rotation speed.
NAF rear bogie paired with ZF automatic transmission delivers high drive wheel torque and traction in various operating conditions.
Rear bogie features robust fenders protecting the cab and hood from dirt which can be used as additional platform to carry out maintenance.
Front wheel lean feature helps when working slopes and compensates reaction forces on the moldboard in case of wide working angles.
Front axle on TG200/TG250 heavy-duty motor graders features hydrostatic wheel drives allowing several modes of operation:
Engagement simultaneously with the rear wheel main drive substantially enhances the blade pushing force and overall performance.
The front axle drive engagement when the main drive is off (gearbox in neutral) allows finishing surface works.
76
OPERATOR CABIN CONTROLS
The following work tool controls are positioned on both sides of the steering wheel:
moldboard sideshift, moldboard turn, moldboard raising/lowering from the left/right side, drawbar shift, dozer blade raising/lowering.
Switches under steering wheel:
Turning circle lock-up, moldboard cutting angle, frame articulation, front wheel lean (right/left), scarifier (ripper) raising/lowering, dozer blade turning/raising/lowering (option)
Transmission and electrical equipment console (positioned to the operator’s right):
Automatic transmission joystick allows both automatic and manual modes
Front axle drawbar joystick; when transmission is not engaged, the joystick sets the front wheel speed
Rocker switch to engage the front drive, front wheel lock-up switch, front drive emergency shut-down switch (indication lamps turn on)
Rocker switches to engage lighting fixtures, rotating beacons, and windshield washers and wipers
Battery ON/OFF switch
Radio
AC unit and heater controls are positioned higher on the post
ZF transmission display positioned above
Hand brake lever is to the operator’s left.
Sun blinds come as standard.
Cab design and glazing ensure excellent front and rear visibility
Cab complies with FOPS-ROPS (falling object/roll-over protection) safety standards
Cab noise level with closed doors is 74 dBA
Air conditioner and adjustable suspension seat come as standard
Windshield wipers cover 85% of the glazing
All-window defogging and defrosting as standard
Air filter in the forced ventilation system
4 sun blinds are standard
Tinted glass for sun protection
Tilt-adjustable steering wheel — depending on the job at hand, the operator may either stand or sit
Dashboard features a multifunctional LCD display including speedometer, tachometer, hour meter, indicating lights, emergency lights, engine fuel level/coolant temperature/hydropneumatic accumulator/engine oil pressure indicators; ZF transmission readings – transmission oil pressure and temperature, pressure in the hydraulic torque converter
98
MAINTENANCE WORK ATTACHMENTS
REAR RIPPER
Designation:
ripping asphalt
ripping hard rock
Specifications
TG 140 TG 180 TG 200
TG 250
Number of teeth 3 5
Number of hydraulic cylinders 2 2
Max. ripping depth 300 mm 300 mm
End-to-end teeth spacing 1460 mm 2240 mm
Teeth spacing 730 mm 560 mm
Control Electrohydraulic
Weight 750 kg 980 kg
SNOW PLOWING
Designation:
cleaning road shoulders and slopes from snow
cleaning snow over the road barriers (curbs)
Specifications
Length 2800 mm
Height 750 mm
Shoulder reach outside of tires 3500 mm
Windrow cutting up to 15°
Bank sloping up to 30°
Lateral shift from 0° to 50°
Road fence height (up-and-over reach) up to 900 mm
Attachment weight 1600 kg
Control Electrohydraulic
New generation TG graders are an innovation in the construction and road-building equipment market making the operation and maintenance comfortable and easy.
TG family features state-of-the-art in-line YAMZ/Cummins Tier 3 engines with ECU.
TG graders come with 2000 hours or 1 year warranty subject to timely scheduled maintenance and use of recommended spare parts.
Service interval during the warranty period is 250 hours.
MID-MOUNTED SCARIFIER
Designation:
loosening hard soils
eliminating ruts on dirt roads
Specifications
Number of teeth 11
Number of hydraulic cylinders 2
Max. ripping depth 280 mm
End-to-end teeth spacing 1150 mm
Control Manual hydraulic, electrohydraulic
Weight 750 kg
SIDE WORK ATTACHMENTS
Designation:
road slope/ditch levelling
bank sloping
cleaning road shoulders and slopes from snow
cleaning snow over the road barriers (curbs)
Specifications
Length 1900 mm
Height 620 mm
Shoulder reach outside of tires 2600 mm
Windrow cutting up to 40°
Bank sloping up to 75°
Longitudinal shift angle from 0° to 50°
Road fence height (up-and-over reach) up to 900 mm
Weight 950 kg
Control Electrohydraulic
1110
MOLDBOARD
Moldboard agiliTy allowS operaTorS To perforM variouS grading jobS.
Raising and lowering one or both sides simultaneously
90° vertical rotation of the moldboard
Turning circle sideshift (left/right)
Moldboard sideshift (left/right)
Horizontal plane turning
Changing the cutting angle
All moldboard cylinders feature hydraulic locks.
The turning circle is driven by 2 hydraulic cylinders; the turning angle is ± 65°.
TG140 TG180 TG200 TG250
ENGINE
ModelYAMZ-53416-10/
6BTAA 5.9-C170*
YAMZ-5362/
6СTAA 8.3-C215*
YAMZ-5366/
6СTAA 8.3-C260*
YAMZ-5366/
6СTAA 8.3-C260*
Type 4 cylinder 6 cylinder 6 cylinder 6 cylinder
Diesel turbocharged engine with water cooling and air intercooler
Displacement 4.43 liters 6.65 liters
Bore and stroke 105 x 128 mm 105 x 128 mm
Gross power132 kW
at 2100 rpm
161 kW
at 2000 rpm
192.5 kW
at 2000 rpm
192.5 kW
at 2000 rpm
Max. torque 760 Nm at 1400 rpm 980 Nm at 1400 rpm 1100 Nm at 1400 rpm 1100 Nm at 1400 rpm
Electrical systemElectric start 24 volt. Two batteries 12 volt 195 Ah 650 A.
Alternator 28 volt, 70 A
Air cleaner 2-stage, 2-element dry type air cleaner with restriction indicator
TRANSMISSIONModel ZF 6WG 160 B ZF 6WG 190 ZF 6WG 210
Type Full automatic with manual override ZF gearbox with self-diagnostics.
Pressure control in the hydraulic clutch enables smooth shifting between gears.
Gear/speed (km/h)** Forward/Reverse
First
Second
Third
Fourth
Fifth
Sixth
4.8/5.0
7.3/-
11.3/11.9
17.4/-
26.3/27.6
40.5/-
9.0/5.2
7.6/-
11.7/12.3
18.0/-
27.0/28.6
41.2/-
4.5/4.7
6.9/-
11.1/11.7
17.0/-
26.2/28.0
40.8/-
4.4/4.6
6.7/-
10.8/11.4
16.6/-
25.8/27.2
39.7/-
WHEELS AND TIRESTires 14.00-20 G2 14.00-24 G2 16.00-24 G2
Rims
8,50-20
options 8.5-24, 10.00-24
for tire 14.00-24
10.00-24 11.25-24
Ply rating (PR) 14 16 12
BRAKES
Type Hydraulic braking system with cermet oil immersed disc brake pack on each wheel
Parking brake
Spring-applied, hydraulically released,
disc brake on the tandem bogie input shaft
Spring-applied, hydraulically released, disc brake on the tandem bogie input shaft with park brake shift inhibit
AXLES
Front axle All-welded steel axle. Wheel lean and oscillation functions are standard. Fully sealed hubs for total bearing protection from contamination resulting in minimum downtime and low maintenance costs
Axle lean angle 18° to the left and to the right
* Cummins engine on demand ** Gear/speed provided for standard tires and 2000 rpm engine speed
1312
TG140 TG180 TG200 TG250
Axle pivot angle ±16° ±15° ±16°
Ground clearance 600 mm 635 mm 600 mm 680 mm
Rear axle NAF tandem bogie axles with No Spin differential gear
Model TAP 5501.105 (E) Typ BRA 01
TAP 7506.103 (E) Typ BRA 02
TAP 7607.104 Typ BRA 09
Axle spacing 1540 mm 1632 mm
Pivot angle ±15°
STEERING
Type Hydrostatic power steering on front wheels with two hydraulic cylinders
Hydrostatic power steering on front wheels with one hydraulic cylinder
Min. turning radius 7800 mm 9 900 mm
FRAME
Type
Front semi-frame is an inclined welded box-type structure designed for improved forward visibility.
Rear frame with power perimeter allowing modular installation of equipment simplifies drive maintenance and is ideal for the working equipment attachment.
Frame articulation point has two hydraulic cylinders articulating the frame 26° to the left and to the right.
Pilot-controlled check valve ensures steady operation.
HYDRAULIC SYSTEM
Type
Hydraulic system with the constant pressure pump and pump unloading ensures the required performance.
Balanced hydraulic system provides for coordinated, precise and quick control. Main operating equipment is mechanically controlled through the 6-section hydraulic control valve with control of additional operations
through the 4 relay-controlled hydraulic control valves. The system is equipped with pilot-controlled check valves in the circuits of blade lifting, blade pitch, turning circle shift, wheel lean and frame articulation. Filters: pressure
and drain filters with 10 micron filtering degree.
Performance at 2000 rpm of pump 90 l/min
Maximum pressure 160 Bar
MOLDBOARD
Type Outstanding blade mobility enables wide cutting angles during trenching and back sloping outside the machine wheel spacing
Dimensions 3660x630x20 mm 4270x700x20 mm 4880x800x20 mm
Blade bolt spacing 152 mm
Bolt diameter 16 mm
Right/Left
Outreach outside wheel spacing, straight frame 1920 mm/2020 mm 2218 mm/2322 mm 2651 mm/2835 mm
Outreach outside wheel spacing, curved frame 2556 mm/2762 mm 2856 mm/3062 mm 3628 mm/3680 mm
Moldboard sideshift 700 mm/700 mm 800 mm/800 mm
TG140 TG180 TG200 TG250
Turning circle sideshift 660 mm / 760 mm
Slope cutting angle 90°/90°
Moldboard ground clearance 400 mm 450 mm
Moldboard depth of penetration 450 mm 500 mm 600 mm
Blade cutting angle 30° — 70°
DRAWBAR
Type Draw bar is a welded box-type structure in the form of narrow T ensuring an optimal work area visibility. Lift cylinder supports are equipped with double attachments to the frame to ensure maximum strength and reliability.
TURNING CIRCLE
Type Turning circle is supported in 3 points by adjustable locking plates ensuring optimal support and load distribution. Double-cylinder hydraulic drive system provides the circle with required rotation forces, retains it under full load
and features damping valves to protect against impact damage.
Circle diameter 1458 mm 1658 mm
Number of locking plates 3
Number of hydraulic cylinders 2
Number of force application points 2
Turning angle ±65°
CAPACITIES
Fuel tank 350 l
Transmission 40 l 42 l 42 l 42 l
Main gear 8/4 х 4
Balance arms (each) 35 l 35 l 35 l 38 l
Hydraulic tank 150 l
Engine crankcase 18 l 29 l 29 l 29 l
Cooling system 50 l
WEIGHT CHARACTERISTICS
Weight 14 500 kg 17 520 kg 18 430 kg 22 900 kg
Front axle load 4 350 kg 5 256 kg 5 529 kg 6 870 kg
Tandem bogie load 10 150 kg 12 264 kg 12 901 kg 16 030 kg
Weight with bulldozer blade and rear ripper 15 600 kg 18 620 kg 19 530 kg 24 200 kg
1514
TG140 TG180 TG200 TG250
A Length, mm 9 400 9 400 9 400 10 500
B Width, mm 2 550 2 550 2 550 3 150
C Height, mm 3 700 3 700 3 700 3 780
D Height to top of cab, mm 3 540 3 540 3 540 3 630
E Axle spacing, mm 1 540 1 540 1 540 1 632
F Wheel base, mm 6 200 6 200 6 200 7 000
G Rear wheel spacing, mm 2 020 1 990 1 990 2 270
H Front wheel spacing, mm 2 080 2 080 2 080 2 270
I Bulldozer blade width, mm 2 475 2 475 2 475 2 632
OVERALL DIMENSIONS
OPTIONS
STANDARD EQUIPMENT
Rotating front moldboard Rear ripper Snow plowing equipment Side blade Engine pre-heater Independent cab heater Push block Mid-mounted scarifier Rear view camera Automatic fire suppression system with manual override Automatic diesel fuel heater Automatic secondary fuel filter heater Automatic Lincoln lubrication system Hood winterization cover Automatic 2D and 3D levelling GLONASS module
Cabin Steel box-section cab with panoramic windows Windshield and rear window wipers Two side doors FOPS/ROPS protection Tilt-adjustable steering column Mechanical suspension seat with adjustable arm rests and seat
belt Control levers on the steering column Roller blinds on the windshield, rear and two side windows FM/Mp3 sound system Compartment for personal belongings Hydraulic anti-vibration cab mounts Electric horn and reverse signal Two rear view mirrors (right and left) Molded rubber mat (noise and vibration insulation) Climate control system:
• Air conditioner and heater• Air flow distribution in the cab• Adjustable guide heads (defrosters) for window blow-off• Outside air intake control device• Replaceable filter element
Performance monitoringDiagnostics display readings: Fuel level Engine coolant temperature Engine oil pressure Hour meter Electrical network voltage Emergency lights Battery charge Clogged air filter
Electrical Battery (2 x 12V x 195 A/h) Battery switch with remote switching 1 outlet to connect portable lights in the powertrain
compartment Lights required for road travel (low and high beam headlamps,
turn signals, tail lamps, and stop-signals) 6 cab-mounted halogen lights 2 beacons
15/35 Rochdelskaya st., Moscow, 123022Phone: +7 (495) 728-49-55E-mail: [email protected]
Service and Warranty Support: [email protected] +7 (495) 723-49-55 (ext. 73836)
The standard configuration and optionally installed equipment may vary. For more information, please contact the dealers. Contacts of dealerships are listed on the company’s website. Equipment shown in the photographs and illustrations may differ from the available for ordering. Materials and specifications are subject to change without notice. December 2015